keskiviikko 21. tammikuuta 2015

Yritysilme ja profilointi

1. Mitä yrityksen ilme sinulle viestii seuraavista asioista
  •  Tuotteet, asiakkaat, erottuminen kilpailijoista
 Arnolds : Arnoldsin tuotteista saa herkullisen vaikutelman. Ne ovat tuoreita ja niiden tuoksu valtaa aina kahvilan. Siellä on monia vaihtoehtoja, isompia ja pienempiä herkkuja. Sieltä saa aina todella herkullisia leivoksia.Yritys viestii että asiakkaat saavat nopeasti hyvää ja tuoretta syötävää. Erottuu kilpailijoistaan hinta-laatu suhteella, sekä monipuolisella valikoimallaan. Ruoat ovat todella herkullisia.

Ikea : Ikean tuotteista saa halvan ja ihan ok:n kuvan. Eivät valttämättä ole kovin kestäviä mutta kestäävät kuitenkin normaali käytön. Siellä on myös laadukkaampia vaihtoehtoja. Esillepanoja on tehty paljon ja niistä saa itselleen tosi hyviä ideoita. Ikeassa on suuri valikoima, eli sieltä löytyy jokaiselle jotakin. Yrityksen ilme kertoo että asiakkaat haluavat päästä suht halvalla sisustuksessa. Erottuu kilpailijoista suurella valikoimalla ja halvoilla hinnoilla. Sekä halvalla ruokailu mahdollisuudella.

Pentik : Pentikin tuotteista saa laadukkaan ja kestävän mielikuvan. Siellä on kauniita sisustustarvikkeita, jotka ovat aika arvokkaita. Siellä on ihania lahjaideoita. Tuotteet näyttäävät ja tuntuvat kestäviltä. Myynnissä on aina ajankohtaisia tuotteita. Myymälät ovat aina siistejä ja tuotteet ovat laitettu kauniisti ja selkeästi. Viestii että asiakkaat haluavat aika yksinkertaista, mutta kaunista sisustusta kotiinsa tai lahjaksi. Erottuu kilpailijoista omalla brändillään ja hinta-laatu suhteellaan.

2. Millä keinoilla nämä yritykset ovat luoneet visuaalista yrityskuvaansa?
  • Arnolds : Kahvilan kalusteet ovat samanlaisia ja värimaailma on samalainen joka arnoldsin toimipisteessä.
  • Ikea : Värimaailma, asiakaskierto, ja huone -esillepanot ovat samalla tyylillä toteutettuja Ikeoissa.
  • Pentik : Myymälät ovat siistejä ja kauniita. Esillepanot ovat nättejä. Lahjatpakkaukset ovat kauniita.Myymälät ovat valoisia. 
3. Mitkä yritykset viestivät viestivät yrityskuvallaan
  • edullisuutta :Ikea, Tiger - tuotteet ovat edullisia ja suhteellisen kestäviä.
  • huippumuotia :Chanel - se on aina muotia. kallis ja rikkaiden suosima merkki
  • kestävää : Globe hope - se tekee kierrätysjuttuja.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti